[creation site internet] [creation site web] [logiciel creation site] [Start]
[Tuinbaan]
[De bouw]
[foto's]
[Special]
[Materiaal]
[Stoom]
[Diesel]
[Materiaal]
[Het Voorbeeld]
[Voorbeeld foto's]
[Voorbeeld foto's]
[Special]
[Special]
[Zwitserland 2016]
[Harzreis spoor 2club]
[Brockenfahrt BR 199]
[Overbrenging 99 6101]
[Fotofahrt 99 6101]
[T1 Rit 2011]
[T1 Rit 2013]
[Vatertagsfahrt]
[Bahnhofsfest]
[Special]
[Rijdag in Duitsland]
[Rijdag in Duitsland 2]
[Rijdag in Duitsland 3]
[Special]
[Special]
[Links]

Al met al een zeer leuke dag, waar het weer mee zat, meer T1? kijk op de T1 Rit 2013 Pagina

  


De tijd daarna nam de DR de T1  over en kreeg het nummer VT 133 522. En nam dienst op het  laatste stuk van de selkethalbahn. ( Eisfelder Talmühle <-> Hasselfelde ). Later mocht hij ook weer op het stuk Gernrode <-> Straßerg dienst doen. Hij heeft  nog even dienst gedaan als "reddingstrein" Met zijn 34 zit plaatsen en 10 staan plaatsen was hij te klein om dienst te doen bij grote drukte.


In 1972 kreeg hij bij de DR het nummer 187 001, onder dit nummer doet hij ook nu dienst bij de HSB


In 2011 is hij weer terug na 3 jaar voor onderhoud in Meiningen. Nu doet de T1 dienst als sonderzug bij HSB

De GHE( Gernrode- Harzgeroder Eisenbahn- Gesellschaft ) kocht in 1933 een 2 assige smalspoor "triebwagen" van de wagonfabrik Dessau en gaf deze treibwagen de naam GHE T1. De T1 heeft een top van 40 km/h. Van deze smalspoortriebwagen is er maar 1 gemaakt .Het bleeft maar bij 1 omdat de  GHE  het bus verkeer belangrijker vond.


Na de 2de wereldoorlog verbleef de triewagen op het station van Eisfelder Talmülhe. Gelukkig ontsnapte de T1 aan zijn ondergang. De russen wouden schade vergoeding van de WO II, maar de T1 bleef gespaard.

  

T1 Rit 2011

Via het Harzbahn forum een Treffen met de T1 - 2011

T1 Rit 2011

WWW.HSB-TUINBAAN.NL