[creation site web] [logiciel creation site] [creation site internet] [Start]
[Tuinbaan]
[De bouw]
[foto's]
[Special]
[Materiaal]
[Stoom]
[Diesel]
[Materiaal]
[Het Voorbeeld]
[Voorbeeld foto's]
[Voorbeeld foto's]
[Special]
[Special]
[Zwitserland 2016]
[Harzreis spoor 2club]
[Brockenfahrt BR 199]
[Overbrenging 99 6101]
[Fotofahrt 99 6101]
[T1 Rit 2011]
[T1 Rit 2013]
[Vatertagsfahrt]
[Bahnhofsfest]
[Special]
[Rijdag in Duitsland]
[Rijdag in Duitsland 2]
[Rijdag in Duitsland 3]
[Special]
[Special]
[Links]

Gernrode-Harzgeroder Eisenbahn-Gesellschaft T1


De GHE kocht 1 Triebwagen in 1933 voor het efficiënter maken van het personen verkeer op de Selketalbahn. Ondanks dat er gespaard werd om meer vergelijkbare Triebwagens aan te schaffen, bleef het er bij 1 omdat er bussen gekocht werden. Toen de GHE na de WO II werd afgebroken door de Russen was de T1 in een loods van de NWE in Eisfelder Talmühle, en bleef uit de handen van de Russen, en is hiermee bewaard gebleven.

Door de komst van Deutsche Reichsbahn kwam ook de T1 weer terug. Hij kreeg het nummer 133-522. In het jaar 1963 werd hij omgebouwd tot Gerätewagen en kreeg het nummer 187 001-3. In de laatste jaren van de DDR kwan de T1 in het Traditions bestand zo heeft hij van 1989 tot 2009 met de tekst GHE T1 gereden. Bij restauratie van de HSB kreeg hij ook andere kleuren. Tegenwoordig is hij te huren voor speciale ritten.


Het model is gemaakt door Modellbau H. Frey, in de uitvoering van 1989 tot 2009 in de juiste kleuren en bijpassend interieur met binnenverlichting. Beide assen zijn aangedreven en heeft een gewicht van ca. 1,8 kg. Het model is uitgerust met een ESU XL 4.0 sound decoder.


De "Kameel" die bij mij rijdt is van het merk PIKO en is sinds 2010 aanwezig. De loc is uitgerust met een ESU 3.5XL sound decoder, het geluid is helemaal aangepast zoals het origineel ook is. De loc heeft bij mij primarijgedrag.

En is bij elke rijdag daarom ook op de baan te vinden.

HSB 199 891-1


De DR wilde in de jaren 80 normaalsporige diesellocs laten bouwen naar meterspoor, om de stoomlocomotieven te gaan vervangen. De eerste loc's zouden vooral de goederen treinen moeten gaan overnemen Meestal rollwagen verkeer Maar ook in het personenverkeer zou aan deze omgebouwde normaalspoorlocs moeten gaan geloven. Na de wende nam het verkeer via het spoor af en werden er uiteindelijk maar tien locs omgebouwd(meede door de oprichting van de HSB). Deze diesellocs hebben de bijnaam de Harz Kameel.

Diesel:

Hier is alles te vinden over het diesel materiaal schaal 1:22,5

Diesel         

WWW.HSB-TUINBAAN.NL